Bagaimana aku ingin tahu..
6:43 AM | Author: Ibnu Siddique
bagaimanakah aku ingin tahu,
redamu atau murkamu,
sekiranya rasa ini,
menguasai seluruh naluri.

bagaimanakah aku ingin tahu,
akhirnya semua ini akan bermuara dimana,
sekiranya rasa ini,
sering ingin selalu bersamaMu,

bagaimanakan aku ingin tahu,
jahatnya atau benarnya sentuhan ini,
yang begitu sakit kurasakan didalam,
adakah ia biasa mainan syaitan yg Kau murka,
atau adakah ia rasa yg benar yang hadirnya dari Mu juga.

kuatkan aku untuk terus serahkan segala kepadaMu,
walaupun rasa ku kuat untuk mencari hambaMu,
kerana aku tahu engkau Maha Tahu,
Engkau Maha Agung untuk tidak aku tinggalkan,
kerana memiliku Mu adalah tujuan,
sedangkan yang lain sekadar wasilah,
merasa dakapanMu adalah tujuan,
kasih manusia sekadar jalan,

Allah,
ikhlaskan lah hati ini,
dan berilah jalan terbaik menuju RedaMu
|
This entry was posted on 6:43 AM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: