Latest books I read..n still reading=)
9:42 PM | Author: Ibnu Siddique
Assalamualaikum..Salam Ramadhan.Ramadhan Kareem=).

Alhamdulillah..Kerinduan selama setahun kian terubati..Alhamdulillah..x tergambar rasanya kegirangan di hati..bila semalam 21 August, tatkala kesedihan mengenangkan tragedi pembakaran dan pembantaian di Masjidil Aqsa..hati kembali berbunga bila mendgrkan azan Maghrib..menandakan telah masuknya bulan Ramadhan..tanpa di sedari..mata kian basah..wajah terlampau girang.
.rasanya seperti di dakap penuh cinta oleh Sang Penganugerah Cinta..terasa harumnya aroma syurga..Subhanallah..Moga saya dapat lalui Ramadhan kali ini dgn lebih baik dari tahun lepas..

Eh..ni entry nk citer psl buku..bkn Ramadhan..lpe plak..afwan ya;)


Ok..sekadar share..mdh2an kan bermanfaat utk semua=)


Saat ini..sdg membaca 2 buku ..mohon doanya,agar saya ttp istiqamah,setiap bulan,utk habiskan 2 buku..klu tebal,2 bulan..tp,kekadang kantoi juga;).


1) Nikmatnya Pacaran Setelah Pern
ikahan oleh Salim A. Fillah..

Subhanallah..buku yg sgt menggugah jiwa..dgn gaya penulisan yg sgt bersahaja,tp penuh dgn hikmah dalam bicara..untuk memotivasikan pemuda-pemudi yg sungguh2 ingin memelihara diri daripada virus pacaran..utk mereka yang ingin kembali bertaubat setelah terjebak..untuk mereka yang ingin menjaga keberkahan pernikahan..mula dari saat taaruf, hingga ke saat berbuka penuh kejutan..

Alangkah seringnya..
Mentergesai kenikmatan tanpa ikatan
Membuat detik-detik di depan terasa hambar

Kelazatan itu akan hilang
Dari orang yang terpenuhi tuntutan syahwatnya
yang haram

yang tersisa hanyalah dosa dan hina

Belajar dari ahli puasa
Ada dua kebahagiaan baginya

Saat berbuka

Dan Saat Allah menyapa lembut memberikan pahala


Inilah puasa panjang syahwatku
Kekuatan pada menahan

Dan rasa nikmat itu terasa
di waktu buka yang penuh kejutan


Coba saja
Kalau Allah menghalalkan
Setitis cicipan syurga
Kan menjadi sadaqah berpahala

Salim A. Fillah

2) Muhammad SAW, Super Leader Super Manager

Buku ke2 ni pula, hasil kajian penuh sistematik dan terperinci oleh Saudara Antonio Syafiee.. Subhanallah..buku yg sgt mendalam,membicarakan segenap aspek dari sisi kehidupan Rasulullah SAW,lalu di kaitkan dgn teori2 management.leadership,entrepreneurship,democracy dan semuanya yang di pelopori dan di ajari oleh tokoh2 Barat..dan ternyata, semua teori ini telah di tunjuki oleh Rasul tercinta..kerna bagindalah teladan terbaik bagi mereka ynag menginginkan dunia dan akhirat..membca buku ini, menjadikan anda kaget..dan terdetik di hati.."Sungguh, aku x perlukan teladan yang lain, selain dari Ar-Rasul SAW.."


Ku persembahkan 2 judul buku ini..

Buat kalian, yang sdg tercari2 buku2 menarik untuk di telaah (pasti,Quran jgn di lupakan ya=)..)..

P/s: buku pertama boleh di dapatkan dari Pustaka Indonesia..berhadapan Masjid India..tingkat 2 wisma Yakin,,buku ke2 pula,ada di jual di ESQ Training..

Selamat Menikmati ya:)


|
This entry was posted on 9:42 PM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.